תוספי מזון לספורטאים

תוספי מזון לספורטאים

חייהם של ספורטאים, מקצועיים וחובבים, אינם חיים פשוטים וזוהרים כפי שאפשר אולי לחשוב כשמסתכלים עליהם בטלוויזיה. מאחורי כל התמונות הזוהרות שאנחנו רואים בטלוויזיה ובעיתונות, יש עבודה מאוד קשה.

ניקח דוגמא כמו כריסטיאנו רולאנדו, אחד משחקני הכדורגל הטובים בעולם, אחד הדמויות הספורטיביות המובילות. אז לצד מסעות הפרסום הגדולים, הרומנים המתוקשרים עם הדוגמניות ועוד, מדובר בספורטאי שעובד מאוד קשה בשביל להצליח, מאוד קשה בשביל לשמור על חייו ספורטיביים עם גוף שרירי. מדובר בהרבה מאוד אימונים, כולל אימוני כושר, אימונים עם ובלי כדור ועוד. חלק נכבד מהעבודה שהוא עושה, כמו ספורטאים אחרים, זה על תזונה, ולכאן נכנסים תוספי מזון לספורטאים.

תוספי מזון לספורטאים הם למעשה כדורים או אבקות שמכילים חומרים שונים אשר באופן רגיל אנחנו צורכים דרך מזונות מסוגים שונים, אך מאחר ומדובר במרכיבים מאוד חשובים לגוף, כמו חלבונים, ברזל, ויטמינים ועוד, עלינו, בתור ספורטאים, לצרוך אותם באופן ישיר, אז אנחנו מקבלים מאה אחוז מהמרכיב ולא מקבלים אותו מעורבב עם עוד מרכיבים אחרים.

מתי וכיצד ספורטאים לוקחים תוספי מזון

ספורטאים נוהגים לקחת תוספי מזון  על פי מדדים של בדיקות דם אשר הם עוברים אחת לתקופה. המדדים מיועדים להראות האם חסרים להם מרכיבים שונים, מרכיבים שעלולים להפריע על הפעילות הספורטיבית שלהם, כושר גופני וכן על בריאותם באופן כללי. את תוספי המזון הם לוקחים או בבית בין הארוחות או בזמן פעילות גופנית, לפני ואחרי האימונים. תוספי מזון לספורטאים נלקחים בדרך כלל ברמות שונות, כשהמטרה היא לבחון עד כמה הם משפיעים והאם הם משפרים את היכולות הפיזיות או לא.

העולם של תוספי מזון לספורטאים מחולק לשניים, ישנם תוספי מזון שנחשבים טבעיים והם הרבה יותר איכותיים וגם יותר מקובלים כיום מאשר תוספי מזון לא טבעיים. רופאים ומטפלים ממליצים על תוספי מזון טבעיים, מאחר והם גוררים איתם הרבה פחות אם בכלל תופעות לוואי. הם נחשבים הרבה יותר טובים לגוף ולמערכות השונות שלנו. טיפול בתוספי מזון טבעיים משתלב עם טיפול בצמחי מרפא שונים לצורכי ריפוי והבראה במקרים שונים.

בדרך כלל ספורטאים לא מסתפקים רק בבדיקות דם בשביל לקחת תוספי מזון, אלא הם נעזרים גם בחוות דעת של מומחים. אלה יכולים להיות תזונאים, דיאטנים, מאמני כושר ועוד. בדרך כלל טיפול של תוספי מזון לספורטאים משלב בתוכו גם טיפולים אחרים לגוף, טיפולים שמיועדים לעזור לשחרור שלו ולהקל עליו בצורות שונות. כך למשל אנחנו יכולים לראות ספורטאים רבים שמשתמשים במטפלים טבעיים, כמו דיקור, עיסוי, אבנים, כירופרקטיקה, ועוד. כיום סך הטיפולים המשלימים הוא חלק מסל הטיפולים הכולל שעובר כל ספורטאי.

בתחילת המאמר ציינו שחייו של ספורטאי אינם חיים זוהרים תמיד כמו שזה נראה. כעת אנחנו יכולים לראות כמה הוא צריך להשקיע בלשמר על גוף וחיים ספורטיביים. לתוספות שיער יש ביקוש רב ואין ספק מדוע. הם יכולים לשנות את המראה שלך ולשפר אותו עבור אירועים כמו חתונות, הטבלה, ארוחות ערב יוקרתיות או סתם מפגש משפחתי. נשים רבות פשוט רוצות להרגיש בטוחות יותר לגבי המראה שלהן, ותוספות שיער לנשים יכולות לעזור בכך. תוספות שיער יגרמו לך להרגיש כמו אדם חדש, והמראה ישקף את המראה החדש שלך. אין ספק מדוע כל כך הרבה נשים אוהבות תוספות שיער ולובשות אותן רק באירועים מיוחדים.